Synthetic materials, false palms, T-shirts, postcards, videos, and photos for example are some of the elements which are used to construct a “tourist shop” installation.
The relation between the tourism and the art is privacy; actual tourist person in a photo is as much a tourist landmark as the Statue of Liberty or The Colosseum is. Images of the tourist products show also ”other side” of tourism and globalisation. Subjects of the postcards varies from homeless people to ”pirate” products.
Temporary Space also deals with the globalisation theme, the idea of Western World which will become a one big space without any cultural differences.
FINNISH
Temporary Space osa yksi näyttää turismin massojen ilmiönä, kuluttamisen ja kokemuksien ostamisen dokumentaarisena prosessina, mikä tallennetaan amatöörivalokuvin, postikortein ja videoin. Installaatio rakentaa pienimuotoista parodiaa turismista ja sen sosiaalisista merkityksistä.
Se käsittää useita turistiestetiikkaa sisältäviä tuotteita; postikortteja, paitoja, magneetteja, kalentereita, T-paitoja jne. ja teos on formaatiltaan nk. ”turistikauppa”.
Installaatiossa käsitellään myös turismin ja taiteen suhdetta ja eroavaisuutta. Siinä missä Vapauden patsas tai Eiffel torni ovat tunnustettuja maamerkkejä ja kuvauksen kohteita, yhtälailla kuvissa olevat ihmiset ovat sitä. Kuvaajalle julkisesti tunnustetun teoksen ja henkilökohtaisen kuvauskohteen välillä ei ole eroa. Installaatiossa esitetään myös ”nurja” puoli turismista ja globalisaatiosta niiden omalla kielellä. Korteissa esiintyvien piraattituotteiden ja kodittomien ihmisten muodossa.
Temporary Space osa yksi näyttää turismin massojen ilmiönä, kuluttamisen ja kokemuksien ostamisen dokumentaarisena prosessina, mikä tallennetaan amatöörivalokuvin, postikortein ja videoin. Installaatio rakentaa pienimuotoista parodiaa turismista ja sen sosiaalisista merkityksistä.
Se käsittää useita turistiestetiikkaa sisältäviä tuotteita; postikortteja, paitoja, magneetteja, kalentereita, T-paitoja jne. ja teos on formaatiltaan nk. ”turistikauppa”.
Installaatiossa käsitellään myös turismin ja taiteen suhdetta ja eroavaisuutta. Siinä missä Vapauden patsas tai Eiffel torni ovat tunnustettuja maamerkkejä ja kuvauksen kohteita, yhtälailla kuvissa olevat ihmiset ovat sitä. Kuvaajalle julkisesti tunnustetun teoksen ja henkilökohtaisen kuvauskohteen välillä ei ole eroa. Installaatiossa esitetään myös ”nurja” puoli turismista ja globalisaatiosta niiden omalla kielellä. Korteissa esiintyvien piraattituotteiden ja kodittomien ihmisten muodossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti